We Are Married ;)

Assalamualaikum.

Hoyeah. Lompat tinggi-tinggi sebab dah berjaya kahwin. Ha ha ha. One of My dream's already come true. Nak kahwin tahun ni, tercapai jugak. Dan nak ada baby dalam tummy this year harap tercapai. In Shaa Allah, jika diberi peluang dan keizinan Allah s.w.t. Amin. Okay. Tup tup aku dah kahwin. Macam tak caye pun ada yang aku ni dah jadi isteri orang. Heeeeee. Rasa sungguh bahagia. Bahagia sangat sangat. Hanya Allah yang tahu macam mana perasaan tu. Kalau sebelum ni bangun pagi tengok muka member kat sebelah, sekarang bangun pagi tengok muka suami yang penuh air liur basi*ok tipu. hehee.. suamii jangan marahh haaaaa.

Untuk sampai ke tahap ni panjang nau cerita. Banyak yang aku dan suami kena hadapi. Dugaan masa bertunang yang cukup hebat, yang sangat mendera hati dan perasaan kami suami isteri, apatah lagi kami adalah pasangan PJJ. Suami di timur dan aku di Kota Metropolitan. Salah sikit je mesti gaduh. Gaduh sikit je mesti rasa nak nangis. Rasa macam hubungan tak boleh diselamatkan. Emo terlebih pulak kami suami isteri sepanjang bertunang. Padahal hati terlampau sayang. Cuma diri aje yang ego, masing masing keras kepala taknak mengalah. Betul la orang kata time tunang kalau hati tak kuat memang macam macam bleh jadi. So dinasihatkan better uols tak payah bertunang, terus nikah je. Kalau nak tunang jugak, ikat jangan lama. 3 bulan je terus jalan. Tapi kuasa Allah mengatasi segalanya. Aku dan suami dah pun selamat disatukan after 8 tahun bercinta bergaduh bergomo dan macam macam ber lagi laaah. Allahuakbar.

Alhamdulillah, aku punya keluarga yang sangat mengambil berat, yang sedar setiap sesuatu yang terjadi antara kami. Aku memang jenis tak reti nak sorok muka kalau aku ada masalah. Mak lah yang akan nasihatkan aku supaya perlu belajar mengalah sebab dalam hidup berumahtangga sifat tulah yang paling penting. You are the best mom in the world. Love you mom ! 

Alhamdulillah juga, sebelum aku hanyut dan hilang dalam dunia keras kepalaku, ada yang tarik aku balik ke dunia aku yang sebenar. Tunang aku, sekarang dah jadi suami, sangat sabar orangnya. Ikut rentak aku walaubagaimanapun aku waktu tu. You are the best man sayang. I Love You So Much Much Much Much. Takde kata yang boleh gambarkan betapa sayangnya syg pd abg.

Okay. Ini gambar belanja. Nikah itu hari. Haha. Saya sayang suami saya. Saya cinta suami saya selagi dia mencintai Allah s.w.t. Ngeeeeee.

21/11- akad nikah


mekap by sonia erics.


TQ BFF byk tolong mila. Lots of love.


Incik Syeben. Love You Sayang.


Macam macam style hado. hehee


 Muka tok laki kawe dok reti nk senyum. Cetum sokmo. Lapar bokali. Akad nikoh kul 10 tok kadi sampai lambat. Aishhh


otw g outdoor. Ni masa majlis rumah pengantin perempuan-22/11/2014


husband and wifey <3


classic katanye.


ngeeeeeeee ;)

aqib yang mucuk.


senyum senyum kambing tu dah kenapa? huhuhu


awesome mekap by sonia.


Kekasih halalkuu.. heeeeeee

hencemm nye suamiku. heeee. Puji suami sendiri. Lolzz


Mata bertentang mata. Heeee


With kakak iparku. You are very sporting and humble.


muka cik syeben ngantukk.  Majlis bertandang-29/11


kazen belah suami. 


I Love You Darling.


Suamiku yang koboi. Sampin awal awal lagi dia buang.


mekap majlis bertandang from Kak Nora. 


**Sabda Nabi Muhammad S.A.W**

"Apabila berkahwin seseorang itu, maka sempurnalah separuh agamanya, maka hendaklah ia bertaqwa kepada Allah S.W.T untuk selebihnya."

“ Ya Allah, sesungguhnya hati kami ini bersatu dengan kasih sayangMu, bertemu di atas ketaatan kepadaMu, bersatu di jalan dakwahMu dan berjanji menegakkan AgamaMu... Maha Suci Engkau, perteguhkanlah tali ikatan antara kami ini, limpahkanlah kasih sayang di dalam hati kami ini. Engkau tunjukkanlah kami jalan hidayahMu, sesungguhnya padaMu kami berserah dan tempat kami memohon pertolongan “
~ Amin Ya Rabbal Alamin ~





No comments: